دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان
مدیر سایت
/ دسته ها: مقاله

تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان

یکی از آن مشکلات آبگرمکن های دیواری، کم شدن شعله‌ی آبگرمکن است که نتیجه‌ی آن گرم نشدن آب می‌باشد.

 

تنظیم شعله‌ی آبگرمکن دیواری

در این مقاله در مورد تنظیم شعله‌ی آبگرمکن به شما آموزش می دهیم. یکی از برندهای معروف در زمینه‌ی تولید آبگرمکن که اکثر خانواده‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، آبگرمکن‌ بوتان می‌باشد. از طرف دیگر نحوه‌ی تنظیم شعله‌ی آبگرمکن در برندهای مختلف تقریباً یکسان است. از همین رو در این‌مقاله ، تنظیم شعله را به وسیله‌ی پیچ تنظیم شعله آبگرمکن دیواری بوتان آموزش می دهیم.

تنظیم شعله آبگرمکن بوتان


دلیل کم بودن شعله آبگرمکن


برای روشن بودن شعله‌ی آبگرمکن، جریان گاز از نازل‌ها وارد شیپوره دستگاه می‌شود. در هنگام وارد شدن جریان گاز به شیپوره، به قدری سرعت بالایی دارد که شیپوره هوای اطراف را به داخل خود مکش می‌کند. در این مرحله که هوا با ماده سوختنی یعنی گاز مخلوط شده، ترکیبی اشتعال‌زا حاصل می‌شود که با نسبتی منظم و مشخص از شیپوره خارج شده و سبب می‌شود تا شعله با درجه‌ای مناسب بسوزد.
 همچنین شل شدن پیچ یا کم بودن سرعت گاز هنگام ورود به شیپوره که باعث می‌شود تا هوای لازم وارد شیپوره نشود، از دیگر دلایل جلوگیری از ترکیب مناسب هوا و گاز بوده که به دنبال آن کم شدن شعله‌ی آبگرمکن می‌باشد. نتیجه‌ی کم بودن شعله‌ی آبگرمکن، سرد بودن آب خارج شده از شیر آب‌ گرم خواهد بود.

کم شدن شعله آبگرمکن بوتان

 

تنظیم شعله آبگرمکن بوتان


تنظیم شعله آبگرمکن چگونه انجام می شود؟
تنظیم شعله آبگرمکن عملکرد مشعل به طریقی است که گاز خروجی از نازل ها وارد شیپوره مشعل می شود و چون سرعت خروجی گاز از دهانه نازل زیاد است، لذا مکش زیادی در دهانه شیپوره مشعل تولید می کند. این مکش باعث می شود هوا به داخل شیپوره مکیده شود و در این حالت مخلوط  هوا و گاز، سوخت مناسب برای احتراق کامل را تولید می کند. مسیر گاز درمشعل به صورتی طراحی شده است که فشار مناسب و یکسان در تمام نازل ها تامین گردد.
مراحل انجام کار
پیچ ها را باز کرده مشعل را از چند راهه رگولاتور جدا کنید.
مشعل را توسط فرچه و آب گرم بشویید.
چند راهه مشعل و نازل ها را شست و شو دهید و در صورت شل بودن نازل ها، آن ها را محکم کنید.
واشر چند راهه را گریس کاری نموده و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
پس از پایان کار برعکس باز کردن، مشعل را به چند راهه ببندید لازم به ذکر است برای نشت یابی حتماً از کف صابون یا مایع ظرفشوئی استفاده شود و به هیچ عنوان از شعله کبریت برای نشت یابی گاز استفاده نکنید.
حال اگر محل اتصال دو فلز را توسط شعله ای گرم کنیم بین دو سر دیگر ترموکوبل ولتاژی حدود ۲۰ میلی ولت تولید می شود. که توانایی تحریک سیم پیچ و باز کردن شیر مغناطیسی وسایل گاز سوز را در مدت ۲۰ ثانیه دارد .
شمعک در آبگرمکن دائماً روشن است تا به محض باز شدن مسیر گاز، مشعل را روشن کند. در بدنه رگولاتور گاز منفذی برای رساندن گاز به شمعک وجود دارد گاز خروجی از این منفذ توسط لوله های به نازل شمعک رسانیده می شود. در سر راه منفذ شمعک در رگولاتور، یک صافی برای جلوگیری از ورود ذرات احتمالی پیش بینی شده است. شکل زیر اجزا و سیستم شمعک را نشان می دهد.

 

نمایندگی مجاز فروش پکیج بوتان و آبگرمکن دیواری بوتان در شیراز 

 

 

تنظیم شعله آبگرمکن دیواری


شیر مغناطیسی مسیر عبور گاز به مجموعه پیلوت و مشعل اصلی را باز یا بسته می کند. مهمترین نقش آن بستن مسیر عبور گاز در صورت خاموشی شمعک (پیلوت) می باشد.
شیر مغناطیسی به نوعی از شیر گفته می‌شود که عامل باز کننده مسیر جریان آن نیروی آهنربایی یا مغناطیسی باشد. از این نوع شیرها تقریباً در تمام وسایل گاز سوز برای باز و بسته کردن مسیر گاز استفاده می کنند. وقتی شعله شمعک ترموکوپل را گرم می کند.

جریان الکتریکی ضعیفی حدود ۲۰ میلی ولت تولید می شود. جریان الکتریکی در سیم پیچ هسته آهنی آن را آهن ربا کردن میله و صفحه فلزی واشردار متصل به محور را جذب می کند و شیر مغناطیسی باز می شود و مسیر عبور گاز را باز می کند تا زمانی که شعله روشن است شیر مغناطیسی باز است و به محض خاموش شدن شعله شمعک جریان الکتریسیته قطع شده و نیروی فنر باعث می شود تا شیر مسیر گاز را ببندد ۳۰ تا ۳۵ ثانیه طول می کشد تا دریچه گاز بسته شود.
برخی از کریستال ها مانند کوارتز در اثر ضربه و یا فشار جریان الکتریسیته ایجاد می کنند به اثر فشار برای تولید الکتریسیته، اثر پیزوالکتریک می گویند. پیزو یک کلمه یونانی به معنای فشار است. از این خاصیت در فندک های وسایل گاز سوز از جمله آبگرمکن گازسوز دیواری استفاده می شود. شکل زیر یک نمونه فندک آبگرمکن دیواری را نشان می دهد

برای تعمیر و سرویس لوازم و تاسیسات ساختمانی نظیر تعمیر آبگرمکن، پکیج دیواری، رادیاتور، موتورخانه، لوله کشی و موارد دیگر با ما تماس بگیرید .گروه تاسیساتی ژابیز با ارائه خدمات ۲۴ ساعته توسط بهترین متخصصان و تعمیرکاران، در کمترین زمان و با حداقل هزینه توانسته رضایت هموطنان عزیزمان را جلب نماید..

 

آبگرمکن دیواری بوتان
 

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی, کولر گازی اسپلیت, تصفیه آب خانگی برای مشتریان خود در شیراز و سراسر استان فارس با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590  
 
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
 
 

مطلب قبلی آبگرمکن دیواری بوتان مدل ۷۲ Bx72i
مطلب بعدی نصب و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان

x