دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
خاموش شدن پکیج دیواری بوتان
مدیر سایت
/ دسته ها: مقاله

خاموش شدن پکیج دیواری بوتان

از آن جا که همه پکیج ها از جمله پکیج بوتان از طریق گاز و برق کار می کند، دو عامل مهم یعنی قطع بودن گاز و برق دستگاه می توانند دلایل اصلی خاموش شدن آن به شمار بیایند.

 

دلایل اصلی خاموش شدن پکیج دیواری بوتان



پس در اولین مرحله به منظور اقدام برای یافتن علت خاموش شدن دستگاه باید گاز و برق ورودی به سیستم چک شود.
سومین عامل اصلی در خاموش شدن دستگاه مربوط به سوختگی برد کنترل می باشد، که معمولاً این عامل در آخرین مرحله عیب یابی سیستم بررسی می شود.

لازم به ذکر است که تشخیص قطع بودن گاز ورودی به پکیج بوتان اصلا دشوار نیست، چرا که در این حالت چراغ قرمز دستگاه روشن می شود و هر فردی با کمتری سطح اطلاعات فنی می تواند متوجه این مشکل شود.
علت خاموش شدن پکیج دیواری بوتان
بعد از ذکر دلایل اصلی خاموش شدن پکیج بوتان نوبت به بیان علت خاموش شدن آن با توجه به وجود مشکل در بخش های دیگر دستگاه می رسد که در ادامه می توانید لیست این عوامل را مشاهده کنید:
•    کم بودن آب در مدار
در کنار تجهیزاتی مانند گاز و برق که برای روشن شدن و کار کردن دستگاه بسیار ضروری هستند، وجود آب کافی در مدار پکیج نیز بسیار مهم است.
به همین دلیل در صورتی که میزان آب درون دستگاه از حد معین آن کمتر باشد، کلید نیم بار پکیج وارد عمل شده و مانع از روشن شدن آن می شود.
عوامل مختلفی می توانند سبب کاهش آب درون مدار دستگاه شوند که از آن جمله می توان به وجود نشتی در مسیر، خرابی منبع انبساط و همچنین وجود مشکل در شیر پرکن پکیج اشاره کرد.
راه حل رفع این مشکل:
به منظور رفع این مشکل باید ابتدا از کم بودن آب درون دستگاه مطمئن شد، پس برای دستیابی به این هدف فشار پکیج را با کمک فشار سنج موجود بر روی دستگاه چک می کنیم.
چنانچه فشار پکیج کمتر از 5/1 بار باشد، از طریق باز کردن شیر پرکن پکیج مقدار آب مورد نیاز برای دستگاه را تامین می کنیم و سپس بلافاصله شیر پرکن را می بندیم.

•    هواگرفتگی مدار گرمایش
هوا داشتن سیستم گرمایش یا رادیاتورها یکی از مشکلات بسیار رایج است و بیشتر قبل از آغاز به کار دستگاه در حالت زمستانه خود را نشان می دهد.
وجود هوا در مدار گرمایش اختلال زیادی را در کل دستگاه ایجاد می کند، به این صورت که وقتی هوا درون سیستم زیاد باشد، پمپ پکیج به جای به گردش در آوردن آب مجبور می شود هوا را در داخل مدار بچرخاند.
در نتیجه برد کنترل دستگاه تشخیص کمبود آب در مدار را صادر کرده و مانع از روشن شدن پکیج می شود. لازم به ذکر است که یکی از نشانه های وجود هوا در مدار بالا بودن بیش از حد فشار پکیج می باشد.

راه حل رفع این مشکل:
ساده ترین کار به منظور رفع این مشکل اقدام به هواگیری رادیاتورها می باشد که با باز کردن شیر هواگیری رادیاتور به راحتی قابل انجام است.
•    وجود رسوب در مدار گرمایش
در کنار وجود هوا در مدار گرمایش، رسوب داشتن مسیر گرمایش یا رادیاتورها نیز سبب اختلال در حرکت آب در مسیر مربوطه می شود.
معمولا رسوب ها به دلیل جنس نامناسب لوله ها در سیستم لوله کشی شوفاژها و همچنین سختی بالای آب ورودی به پکیج و زیاد شدن حجم سختی در آب گرم مسیر گرمایش ایجاد می شوند.


راه حل رفع این مشکل:
در این مرحله ما به شما دو راه حل پیشنها می کنیم که یکی اقدام به رسوب زدایی مدار و دیگر نصب سختی گیر بر روی پکیج می باشد.
البته به منظور جلوگیری از بازگشت دوباره این مشکل بهتر است دلیل اصلی آن مشخص شود و در صورتی که مشکل از جنس نامناسب لوله ها است، سریع تر به منظور بازسازی لوله کشی شوفاژها اقدام شود.

 

 خرابی پمپ پکیج دیواری بوتان

 

همانطور که در قسمت فوق نیز گفتیم، به گردش درآوردن آب در درون مدار پکیج به عهده پمپ سیرکولاتور آن می باشد.
بسیار واضح است که در صورت خراب شدن پمپ هیچ آبی در مدار سیستم به گردش درنیامده و در نتیجه برد فرمان روشن شدن دستگاه را صادر نمی کند.
البته در مواقعی که پمپ هنوز به طور کامل نسوخته است، این قطعه ضعیف می شود و نشانه آن خاموش و روشن شدن پکیج است.
راه حل رفع این مشکل:
به منظور رفع این مشکل باید ابتدا میزان خرابی پمپ چک شود، زیرا در برخی موارد قطع بودن یکی از سیم های ارتباطی بین پمپ و پکیج سبب کار نکردن آن می شود که با نصب دوباره سیم مشکل به خودی خود حل خواهد شد.
حتی در اکثر موارد چنانچه مشکل پمپ به دلیل جام کردن آن باشد، پمپ قابل تعمیر است و نیازی به تعویض آن نیست.

•    وجود مشکل در الکترود یون
الکترود یون قطعه بسیار کوچکی در قسمت برنر پکیج می باشد که وظیفه آن تشخیص شعله در دستگاه است. بنابراین چنانچه هرگونه مشکلی در این قطعه وجود داشته باشد، شعله تشخیص داده نشده و در نتیجه پکیج روشن نمی شود.
راه حل رفع این مشکل:
مشکلات الکترود یون تشخیص شعله در پکیج به دو موضوع مربوط می شود، یکی کثیف بودن سر الکترود و دیگری تنظیم نبودن فاصله الکترود از جرقه زن است.
بنابراین تمیز کردن سر الکترود با کمک سمباده و یا تعویض آن و همچنین قرار دادن این قطعه در فاصله استاندارد آن می تواند مشکل روشن نشدن پکیج بوتان را حل کند.

•    کم بود فشار گاز دستگاه
همانطور که قطع بودن گاز ورودی به پکیج مانع روشن شدن آن می شود، کم بودن فشار گاز نیز باعث خاموش و روشن شدن دستگاه می شود.
علت اصلی کم بودن فشار گاز مربوط به تنظیم نبودن هوای گاز می باشد، که در این حالت پکیج یا روشن نمی شود و یا در صورت تشکیل شعله پکیج دائما روشن و خاموش خواهد شد.
راه حل رفع این مشکل:
شما می توانید با کمک مجری تعمیرکار پکیج مشکل کم بود هوای گاز ورودی به پکیج را بررسی کرده و تنظیم کنید. اما در برخی موارد ژیگلور گاز دچار مشکل است که نیاز به بررسی های بیشتر دارد.

•    عدم تخلیه دود از پیکج
محصولات حاصل از احتراق دستگاه باید از طریق مجرای دودکش و با کمک قطعاتی همچون پرشر دود و پرشر هوا از پکیج خارج شوند.
در غیر این صورت سنسور دود فرمانی مبنی بر روشن شدن پکیج را به برد دستگاه صادر نمی کند، زیرا کار کردن دستگاه در این حالت خطرات زیادی را برای مصرف کننده به همراه دارد.
راه حل رفع این مشکل:
عواملی متعددی مانند عدم نصب صحیح دودکش پکیج، کم یا زیاد بودن ارتفاع دودکش، خرابی پرشر دود و یا حتی نصب دودکش در محل نامناسب سبب بروز این مشکل می شوند که تمامی این عوامل را می توان با کمک تعمیرکار پکیج بررسی و رفع کرد.

 

دلایل خاموش شدن پکیج دیواری بوتان

 

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590  
 
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
 

 

مطلب قبلی اطلاعات فنی پكيج شوفاژ ديواري بوتان
مطلب بعدی روشن نشدن پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه

x