دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
admin
/ دسته ها: مقاله

علت بالا رفتن فشار بار پکیج

بالا رفتن فشار پکیج‌های دیواری دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی رایج‌ ترین موارد می‌پردازیم:

 

علت بالا رفتن فشار پکیج دیواری

 

به طور معمول فشار بار پکیج به چند دلیل بالا میرود 
راه یابی مدار گرمایش به آب سرد ورودی (در پکیج تک مبدل به خاطر سوراخ شدن مبدل از داخل)
نیمه باز بودن شیر پرکن و یا در مواردی معیوب شدن پرکن
خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان
در مواقعی فشار بار پکیج با افزایش دما خودبخود بالا میرود که ناشی از باد نداشتن یا سوراخ بودن تیوپ منبع انبساط میباشد
 خراب شدن پمپ یا برد پکیج

حال به بررسی هر کدام از دلایل نام برده می پردازیم

 

بالا رفتن فشار بار پکیج ایران رادیاتور

 
1. خراب بودن مبدل پکیج
در صورتی که از پکیج‌های یک مبدله استفاده می‌کنید، سوراخ شدن و خرابی مبدل می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج باشد. خرابی مبدل ثانویه در پکیج‌های دو مبدله نیز می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج ایران رادیاتور یا سایر پکیج‌ها باشد.
2- خراب شدن شیر پر کن
علت بالا رفتن فشار پکیج می‌تواند خرابی شیر پر کن پکیج نیز باشد. اگر این قطعه نتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد، شیر اطمینان چکه خواهد کرد و در نتیجه، فشار پکیج دیواری بالا می‌رود. تعویض شیر پرکن پکیج در این شرایط می‌تواند در روند عملکرد پکیج تاثیر مثبت داشته باشد. 

3. خراب شدن شیر تخلیه یا شیر اطمینان
علت بالا رفتن فشار پکیج ممکن خرابی قطعه‌ای در دستگاه به‌نام شیر تخلیه یا شیر اطمینان پکیج باشد. درصورتی که فشار آب در مدار گرمایش بیشتر از 3 بار شود، شیر اطمینان یا شیر تخلیه پکیج دیواری به‌صورت خودکار باز شده و فشار را با خارج کردن آب کاهش می‌دهد. طبیعتا با خراب شدن این قطعه، پکیج قادر به کاهش فشار نخواهد بود.

 

بالا رفتن فشار بار پکیج بوتان

 


در این حالت باید ابتدا پکیج را خاموش کنید، و بعد شیر را به‌آرامی باز کنید تا هوا خارج شود. برای جلوگیری از خطرات بالا رفتن فشار پکیج در این حالت، باید به شیر اطمینان توجه کنید. اگر این شیر قبل از رسیدن فشار به 3 چکه می‌کند، باید آن را تعمیر و یا تعویض کرد. 
به مرور زمان افزایش و کاهش مداوم فشار این دستگاه بر روی مصرف گاز پکیج و همین طور روند عملکرد دیگر قطعات مثل پرشر سوئیچ هوا و مواردی از این قبیل تاثیر نامطلوبی دارد. بنابراین برای بهینه سازی مصرف انرژی و جلوگیری از بروز اختلال در روند عملکرد قطعات مرتبط و غیر مرتبط به شیر اطمینان نسبت به
سرویس پکیج بوتان و مدل‌های دیگر توجه بیشتری داشته باشید. 
 

چرا بار فشار پکیج دیواری بالا می رود 

 

4. خراب شدن منبع انبساط
معیوب بودن منبع انبساط پکیج دیواری نیز می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج باشد. هنگامی‌که مدار گرمایش با آب پر شده باشد، اگر از قسمت شیر هواگیری مخزن انبساط آب خارج شود (به جای هوا)، منبع انبساط سوراخ شده و باید تعویض شود.
علت کم بودن شعله پکیج و همین طور علت گرم نشدن آب پکیج در برخی مواقع در اثر ایراد پیش آمده در عملکرد این قطعه بروز می‌دهد. از آنجایی که تغییرات فشار بر روی نحوه روشن شدن پکیج نیز بی تاثیر نبوده بنابراین بعضا علت روشن نشدن پکیج بوتان و دیگر برندها را نیز می‌توان در این اختلال جستجو کرد. 
توجه داشته باشید که فشار نرمال منبع انبساط زمانی که آب در مدار گرمایش نیست، بین 0.6 تا 2.2 است. با خراب شدن منبع انبساط فشار مدار گرمایش بالاتر از 3 بار رفته و از شیر تخلیه آب خارج خواهد شد. اندازه‌گیری فشار مخزن انبساط و تست سالم بودن آن احتیاج به تجهیزاتی مانند فشارسنج دارد. درنتیجه بهتر است هنگام بروز مشکل با سرویس‌کاران مجرب پکیج در تماس باشید.
 5. خراب شدن پمپ یا برد پکیج
علت بالا رفتن فشار پکیج را می‌توان در خرابی پمپ پکیج و یا برد پکیج بوتان و دیگر برندها نیز جستجو کرد. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی پمپ ثابت ماندن و بالا نرفتن دماست. درنتیجه علت بالا نرفتن دمای پکیج نیز می‌تواند این مسئله باشد.
در این حالت ابتدا باید پمپ تست شود تا راه‌ مناسب برای حل این مشکل مشخص شود. تست پمپ احتیاج به مهارت و تجهیزات خاصی دارد. پیشنهاد ما این است که در این حالت از یک متخصص کمک بگیرید.
 
6. خراب بودن مبدل پکیج
در صورتی که از پکیج‌های یک مبدله استفاده می‌کنید، سوراخ شدن و خرابی مبدل می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج باشد. خرابی مبدل ثانویه در پکیج‌های دو مبدله نیز می‌تواند علت بالا رفتن فشار
پکیج ایران رادیاتور یا سایر پکیج‌ها باشد. در این مواقع تعویض قطعه در روند تعمیر پکیج بوتان و دیگر برندها تاثیر گذار ترین اقدام برای تنظیم فشار پکیج است. 

جهت مشاوره رایگان 09175956590

ادرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

مطلب قبلی علت روشن نشدن پکیج ایران‌رادیاتور چیست ؟
مطلب بعدی نمایندگی اسپلیت ایوولی

x