دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
قطعات تشکیل دهنده آبگرمکن دیواری
مدیر سایت
/ دسته ها: مقاله

قطعات تشکیل دهنده آبگرمکن دیواری

توجه داشته باشید که سرویس آبگرمکن دیواری به طور منظم تاثیر بزرگی در عملکرد درست آبگرمکن دیواری دارد و باعث میشود تا شما کمتر به تعمیر آبگرمکن دیواری نیازمند باشید. مثلا برخی قسمت‌های سیستم گرمایش آب را باید سالی یک بار سرویس کنید.

 

اجزای تشکیل دهنده آبگرمکن دیواری



فراموش نکنید که لوله کشی‌های مرتبط با دستگاه نباید در معرض برف و سرمای شدید باشند چون منجر به ترکیدن لوله خواهد شد. که احتراق ناقص مشعل خطر زیادی دارد. دقت کنید که شعله آبگرمکن دیواری باید به رنگ آبی باشد و همچنین یکنواخت و تمیز بسوزد.

اجزای تشکیل دهنده آبگرمکن دیواری

اولین گام برای اینکه از تعمیر آبگرمکن دیواری استفاده نمایید، آشنایی با اجزای سازنده این سیستم ها است. در شکل زیر، تمامی اجزای سیستم پکیج دیواری نشان داده شده است.

 

قطعات تشکیل دهنده آبگرمکن بوتان

تعمیر آبگرمکن دیواری
1.    کلاهک تعدیل
2.    کلید حرارتی کلاهک تعدیل
3.    کلید مبدل حرارتی
4.    مبدل حرارتی
5.    الکترود جرقه زن
6.    الکترود سنسور
7.    مجموعه مشعل
8.    مجموعه چند راهه
9.    مجموعه شیر گاز
10.    مجموعه رگلاتور آب
11.    مجموعه برد
12.    مجموعه محفظه باتری
13.    مجرای بازدید فشار گاز ورودی
14.    مجرای بازدید فشار گاز چند راهه
15.    مجرای ورودی آب سرد
16.    مجرای خروجی آب گرم
17.    مجرای ورودی گاز

 

کلاهک تعدیل آبگرمکن دیواری


کلاهک تعدیل، یکی از قطعات آبگرمکن‌های دیواری است که جنس آن از ورق فولادی گالوانیزه بوده و محل قرار گیری آن نیز در بالاترین قسمت آبگرمکن و در بالای مبدل گرمایی است. این کلاهک به صورت کشویی و با دو پیچ خودکار روی صفحه پشتی دستگاه نصب شده و با دو گیره فنری نیز به مبدل گرمایی متصل می‌شود. کلاهک تعدیل، محصولات احتراق را از بخش میانی و هوا را از بخش‌های کناری به داخل دودکش هدایت می‌کند. با این کار، سرعت مکش دودکش کاهش و بازدهی آن افزایش می‌یابد.
 

کلاهک تعدیل آبگرمکن دیواری

کلید حرارتی کلاهک تعدیل آبگرمکن


نوعی از کلیدهای حرارتی که به صورت افقی بوده و اگر مسیر خروجی دودکش آبگرمکن مسدود شود، محصولات احتراق به داخل کلاهک تعدیل برگردانده می‌شود و ترموستات ایمنی را گرم می‌کند. پس از مدت زمان حدودا سی ثانیه‌ای، ترموستات عمل می‌کند و مشعل را خاموش می‌کند. اگر این کلید حرارتی که آن را کلید ایمنی یا سنسور دود نیز می‌نامند، وصل نباشد و یا نقصی داشته باشد، مشعل خاموش می‌شود و تا برطرف نشدن آن نقص نیز روشن نمی‌شود. این نوع سنسور در گذشته بر روی آبگرمکن‌ها متصل نمی‌شد و از آنجا که بسیاری از افراد از دودکش‌های استاندارد برای آبگرمکن استفاده نمی‌کردند، در صورت بازگشت دود و محصولات احتراق به درون فضای آبگرمکن و منزل، دچار خفگی و مرگ می‌شدند. رفته رفته استفاده از این قطعه به یکی از ملزومات کار آبگرمکن‌های دیواری تبدیل شد تا از بروز چنین سوانحی نیز جلوگیری شود.


کلید مبدل حرارتی آبگرمکن


این نوع کلید نیز به عنوان سنسور دمای مبدل حرارتی عمل می‌کند و به صورت عمودی است. کلیدهای حرارتی کلاهک تعدیل و مبدل حرارتی، به صورت سری بسته می‌شوند و اگر هر یک از آنها قطع شود، آبگرمکن خاموش می‌شود.


مبدل حرارتی
مبدل گرمایی یکی از قطعات آبگرمکن‌های دیواری است که شامل یک کویل مسی و تعدادی پره است. این پره‌ها سطح تبادل گرمایی را بالا برده و انتقال گرما را افزایش می‌دهند. این مبدل از بالا در زیر کلاهک تعدیل قرار دارد و با دو گیره فنری به کلاهک متصل می‌شود. مبدل حرارتی از سمت پایین نیز به مجموعه رگلاتور و لوله آب گرم می‌رسد.

مبدل حرارتی آبگرمکن دیواری

الکترود جرقه زن آبگرمکن


یکی از قطعات آبگرمکن‌های دیواری که برای جرقه زدن و روشن کردن شعله اصلی آبگرمکن به کار می‌رود. بدنه این قطعه از جنس چینی بسیار باکیفیت است که از درون آن، میله‌ای برای پرتاب الکترون‌ها عبور کرده‌است. اگر اطراف الکترود، دچار لرزش و ترک خوردگی باشد باید در اولین فرصت آن را تعمیر و یا تعویض کنید تا از ایجاد اتصالی جلوگیری شود. چرا که ترک خوردگی این قطعه، یکپارچگی آن را از بین می‌برد و الکترون‌ها به جای مشعل، بر روی بدنه پرتاب می‌شوند.


الکترود سنسور


الکترود سنسور یا حسگر نیز یکی دیگر از الکترودها و قطعات آبگرمکن‌های دیواری است که تنها تفاوت آن با الکترود جرقه زن در طول الکترود آن است. چرا که در الکترود سنسور، بخشی که روی شعله اصلی آبگرمکن قرار می‌گیرد، بلندتر از طول الکترود جرقه زن است.


برد جرقه زن آبگرمکن بوتان


این برد که با عنوان برد کنترل نیز شناخته می‌شود، وظیفه دارد در هنگام باز شدن جریان آب گرم دستور جرقه زدن را صادر و در هنگام قطع جریان آب و روشن شدن شعله‌ی آبگرمکن نیز عمل جرقه زدن را متوقف کند. وظیفه‌ی دیگر این برد ممانعت از آسیب‌دیدگی مبدل است.
امروزه آبگرمکن‌ها از ضروری‌ترین لوازم خانگی هستند، وجود آنها به قدری ضروری است که اگر یک روز دچار آسیب‌دیدگی شوند در زندگی روزمره خود با دشواری روبرو می‌شویم. پس ما باید در استفاده از این وسیله نهایت دقت را به کار گیریم.
اگر مشکل آبگرمکن شما اساسی است و شما نمی‌توانید آن را برطرف کنید، کافیست جهت سرویس با تعمیرکاران آبگرمکن بوتان تماس بگیرید . گروه تاسیساتی ژابیز
تعمیر و سرویس آبگرمکن دیواری بوتان در  مدل‌های مختلف انجام می‌شود.
 

اجزاء رگلاتور گاز آبگرمکن بوتان


در معرفی آبگرمکن‌های دیواری بوتان و قطعات آنها، باید گفت مجموعه‌ی گاز یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر آبگرمکن است و بیشترین دلیلی که یک آبگرمکن روشن نمی‌شود ناشی از اختلال ایجاد شده در این قسمت است، چرا که وظیفه‌ی گازرسانی آبگرمکن و تنظیم شعله رگلاتور گاز را برعهده دارد.
ازعمده‌ترین مشکلات مربوط به این بخش، روشن نشدن آبگرمکن است و در برخی موارد اگر دچار ایراد شود ممکن است باعث استفاده بیش از حد گاز مصرفی خانگی شود. این قسمت از آبگرمکن، خود از دو قطعه با عنوان‌های رابط چند راهه و بدنه تشکیل می‌شود.

 

اجزاء رگلاتور گاز آبگرمکن بوتان

رگلاتور آب در آبگرمکن بوتان

می‌توان حدس زد که عملکرد این قطعه مربوط به جریانات آب، تنظیم و ثابت نگه داشتن فشار آب است. در واقع رگلاتور آب مجموعه‌ای از اجزاء دیگر است که عبارت‌اند از: سوپاپ آب، ساق سوپاپ، مغزی آب‌بندی، شیپوره، شیر تنظیم کننده‌ی دما و شیر احتراق. این مجموعه وظیفه دارد مقدار ورودی آب را به گونه‌ای تنظیم کند که آب به اندازه‌ی استاندارد گرم شود.
اگر میزان آب مناسب نباشد، به تدریج این قطعه دچار نقص فنی می‌شود. این مجموعه در مسیر جریان آب قرار دارد و حال یکی دیگر از مواردی که باعث اختلال در عملکرد این قطعه می‌شود رسوباتی است که درون این قسمت جمع می‌شوند.

 

نمایندگی بهترین فروش و تعمیرات تخصصی پکیج شوفاژ بوتان و آبگرمکن دیواری بوتان در شیراز و سراسر استان فارس

 

قطعات آبگرمکن دیواری بوتان
 

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی, کولر گازی اسپلیت, تصفیه آب خانگی برای مشتریان خود در شیراز و سراسر استان فارس با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590  
 
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
 

مطلب قبلی نمایندگی پکیج دیواری بوتان مدل پرلا پرو 32 فن دار perla poro 32 RSi
مطلب بعدی علت خاموش شدن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

x