دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
admin
/ دسته ها: مقاله

نحوه کارکرد پکیج سه مبدله، نیمه چگالشی یا پکیج نیمه کندانس

در این مقاله پارامتر های مهم در خرید پکیج شوفاژ را به شما خواهیم گفت تا در خرید پکیج به راحتی بتوانید انتخاب راحتی داشته باشید 

 

قیمت پکیج سه مبدله پکیج دیواری

 

نوع و نسل پکیج شوفاژ دیواری
پکیج‌‌‌های شوفاژ دیواری در حال حاظر دارای چهار نسل می‌باشند که این نسل‌ها عبارتند از:

1- پکیج تک مبدله: که تقریبا منسوخ شده اند.

2- پکیج دو مبدله: که در ایران بسیار رونق داشته است.

3- پکیج نیمه کندانس که طبق نام گذاری شرکت محترم ایران رادیاتور با نام سه مبدله به ایران معرفی شده است:

انواع مبدل پکیج شوفاژ دیواری

 

قیمت پکیج شوفاژ دیواری

 

 یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین پارامترها در انتخاب پکیج شوفاژ دیواری بدون شک قیمت آن می‌باشد. واضح است که پکیج‌‌‌های شوفاژ دیواری خارجی بعلت برند بودن، استفاده از قطعات مرغوب تر، هزینه دستمزد تولید بالاتر در خارج از کشور، هزینه‌‌‌های حمل و نقل و… دارای قیمت بالاتری نسبت به پکیج‌‌‌های داخلی دارند. توجه گردد که منظور ما از پکیج خارجی،  پکیج شوفاژ دیواری ساخت اروپا و یا حداقل ترکیه است و از این نظر، پکیج شوفاژ دیواری ایرانی بر پکیج های ساخت چین خیلی بهتر و با کیفیت ترو مقرون به صرفه تر و پرکاربرد تر خواهد داشت.
نکته مثبت در استفاده از پکیج شوفاژ دیواری خارجی، در صورتی که هزینه اولیه برای خریدار قابل قبول باشد، کیفیت بالاتر قطعات و همخوانی بیشتر قطعات و امکانات این پکیج‌ها می‌باشد. 
نکات منفی استفاده از پکیج‌‌‌های خارجی، کمیاب بودن و در دسترس نبودن خدمات مناسب در ایران، هزینه به مراتب بالاتر قطعات نسبت به موارد مشابه ایرانی (در پاره ای از موارد، قیمت برخی قطعات پکیج‌‌‌های شوفاژ دیواری خارجی، به اندازه قیمت کامل پکیج شوفاژ دیواری ایرانی می‌باشد)، خدمات پس از فروش زمان بر تر و ضعیف تر می‌باشد. لازم به ذکر است که خرید پکیج شوفاژ دیواری به منزله بی نیازی از خدمات پس از فروش و خراب نشدن آن‌ها نخواهد بود و چه پکیج شوفاژ دیواری ایرانی و چه خارجی، در صورت عدم نگهداری و تعمیرات مناسب، خرابی خواهند داشت که البته در هر دو مورد ایرانی و خارجی می‌توان به سادگی و با کمترین هزینه خرابی پکیج شوفاژ دیواری را در حد صفر کاهش داد.
دو عامل مهم بر قیمت پکیج شوفاژ دیواری، برند سازنده (که نشانه سابقه کار و هزینه شرکت برای مطالعات ارتقای کیفی است) و قطعات بکار رفته در پکیج شوفاژ دیواری می‌باشد 

 

انواع مبدل پکیج دیواری


پکیج معمولی یا پکیج تک مبدل
در ابتدا اولین پکیج تولید شد، یعنی حدود ۵۵ یا ۶۰ سال پیش! که امروزه از این پکیج ها به عنوان پکیج سنتی یا پکیج معمولی یاد می شود
این پکیج ها در بازار با نام پکیج های تک مبدل نیز شناخته شده اند و به دلیل طراحی ساده از قیمت کمتری نسبت به سایر پکیج ها برخوردار است  متاسفانه مصرف گاز و ساخت این پکیج ها با وجود مشکلات دیگری که دارند بالا است.
پکیج معمولی با دو مبدل
در این پکیج شوفاژ دیواری، بجای در نظر گرفتن یک مبدل برای تامین آب گرم بهداشتی و آب گرم مدار شوفاژ، از دو مبدل مجزا، یکی برای تامین آب مدار گرمایش و دومی برای تامین آبگرم مدار بهداشتی استفاده شده است. مبدل اول یا مبدل اصلی از جنس مس (در برخی مدل ها از آلومینیوم هم استفاده شده است) بوده که از نوع هوا به آب می باشد، بدین معنی که در یک سمت هوای گرم ناشی از شعله و احتراق وجود دارد و سمت دوم و داخل لوله ها، از آب برای تامین آب گرم شوفاژ ( گرمایش ) استفاده می شود. به این مبدل، مبدل اصلی گفته می شود که چون فقط به منظور تامین آب شوفاژ استفاده می شود تک منظوره یا momo-thermic نامیده می شود. 


نحوه پکیج نیمه چگالشی یا پکیج نیمه کندانس


سوالی که در ذهن ما پیش می آید این است که اصلاً چرا به این نوع پکیج های نسل جدید پکیج چگالشی می گویند؟! شاید با شنیدن نام چگالش یاد یکی از درس های علوم دوره ی مدرسه ی خود افتاده باشید، به طور کلی چگالش یعنی تبدیل گاز به مایع! که دقیقاً به خاطر عملکرد این پکیج است که به این سیستم ها، پکیج چگالشی می گویند و همین نیز یک فرق پکیج چگالشی با پکیج معمولی است.

پکیج سه مبدله یا پکیج نیمه چگالشی یا پکیج نیمه کندانس
همانگونه که توصیف شد، در هر دو نسل اول و دوم، دمای خروج محصولات احتراق بالاست ( حدود ۱۱۰ درجه سانتیگراد )، بدین شرح، نسل سوم پکیج شوفاژ دیواری روانه بازار گردید که به آن پکیج نیمه کندانس یا Semi-condensing اطلاق می گردد که در ایران به نام پکیج سه مبدله شناخته می باشد که علت این نام گذاری اضافه شدن یک مبدل دیگر در بالای دستگاه و در مسیر خروج محصولات احتراق می باشد، بدین شکل در این نوع دستگاه شوفاژ دیواری، از یک مبدل استفاده می شود که هوای موجود در مواد حاصل از احتراق را تبدیل به آب می کند و دوباره به لوله باز می گرداند. توجه گردد که جهت دستیابی به بهترین راندمان پکیج شوفاژ دیواری سه مبدله، دمای آب برگشت مدار گرمایش باید حداقل ممکن باشد ( حداکثر ۵۳ درجه سانتیگراد )، چرا که هرچقدر این دما پایین تر باشد، راندمان بالاتری از دستگاه را شاهد خواهیم بود. در این دستگاه ها مهم است که آب در دمای مناسب باشد تا گرمای نهان تبخیر آزاد شده و شاهد حداکثر راندمان باشیم.
اما به دلیل نیمه چگالشی بودن این پکیج ها هنوز جا برای بهبود عملکرد این پکیج ها باقی می ماند، توجه شود که در هر سه نسل معرفی شده یک نکته مشترک وجود دارد که نسل سوم را همچنان ناقص باقی می گذارد. آن نکته مهم این است که درست است که در هر سه نسل پکیج شوفاژ دیواری یعنی پکیج تک مبدله، دو مبدله و نیمه کندانس، میزان انتشار گاز در محفظه احتراق، تحت کنترل ما می باشد ( توسط برد کنترل پکیج شوفاژ دیواری و شیر گاز قابل کنترل آن ) ولی میزان هوا و در نتیجه کیفیت ترکیب گاز با هوا تحت کنترل ما نمی باشد و این مهم، نقص بزرگی محسوب می شود، چرا که برای بدست آوردن بهترین نتیجه و سوخت کامل، نسبت اختلاط و ترکیب گاز و هوا بسیار مهم است. از این رو پکیج های نسل چهارم یعنی پکیج های تمام چگالشی طراحی و روانه بازار شدند.

 

قیمت پکیج بوتان ایران رادیاتور

 

• گروه تاسیساتی ژابیز نمایندگی فروش و نصب پکیج بوتان، ایران رادیاتور در شیراز و سراسر استان فارس است.
• خدمات نصب پکیج بوتان ایران رادیاتور با سرعت بالا و کیفیت عالی انجام می شود.

• شما می توانید با خیال آسوده و با قیمت مناسب در کمترین زمان ممکن انواع مدل های پکیج بوتان، ایران رادیاتور را خریداری و استفاده کنید.

برای استعلام قیمت هر یک از مدل های پکیج دیواری بوتان ایران رادیاتور با نمایندگی ژابیز تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ی مشاوره رایگان و راهنمایی شما در زمینه خرید پکیج ایران رادیاتور می باشند.

گروه تاسیساتی ژابیز نمایندگی رسمی ایران رادیاتور در شیراز می باشد که شما می توانید برای خرید محصولات بوتان ایران رادیاتور به این مرکز مراجعه یا تماس حاصل فرمایید .

 

تماس با کارشناس : 09175956590
 

مطلب قبلی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور
مطلب بعدی بهترین پکیج ایران رادیاتور

x