دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
وظیفه بای پاس در پکیج دیورای
مدیر سایت
/ دسته ها: مقاله

وظیفه بای پاس در پکیج دیورای

بای پس پکیج قطعه‌ای کاربردی است که برای جلوگیری از کم آبی دستگاه وسوختن پمپ از آن استفاده می‌شود. در واقع بای پس پکیج برای جبران فشار کم آب و ممانعت از سوختن پمپ در هنگام رسوب گیری لوله‌ها در پکیج تعبیه شده است. در نتیجه سلامت این قطعه در روند و طرز کار پکیج تاثیر بسزایی دارد.

 

بای پس پکیچ چیست چه کاربردی دارد ؟

 

بای پس پکیج در صورت عملکرد مناسب در هنگام گرفتگی لوله‌های پکیج و پایین آمدن سطح فشار آب تحت تاثیر این مشکل از ایجاد فشار بر پمپ پکیج و خرابی آن جلوگیری می‌کند. این موارد بر اهمیت آشنایی با علائم خرابی بای پس پکیج و تعمیر و تعویض به موقع آن می‌افزاید.

قطعات تشکیل دهنده‌ی پکیج با عملکرد کاملا وابسته به هم طراحی شده‌اند. در این میان یکی از این وابستگی‌ها را می‌توان در رفتار حفاظتی قطعه بای پس پکیج از پمپ آب پکیج در هنگام مواجهه با مشکلاتی مثل گرفتگی رسوب لوله‌های این دستگاه مشاهده نمود.


وظیفه بای پس در پکیج دیواری

 

وظیفه بای پس پکیج ایجاد یک راه میانبر در مسیر لوله‌‎های آب در پکیج بوده که قبل از رسیدن جریان آب گرم به رادیاتور از آن مسیری به سمت پمپ آب پکیج ایجاد می‌کند. این اتصال از طریق یک انشعاب از لوله آب با ورودی پمپ آب از طریق بای پس پکیج انجام می‌شود.
بای پس پکیج این توانایی را دارد که در هنگام افت فشار مقدار گرمایش، در مدت زمان یک ساعت حدودا 350 لیتر آب را از خود عبور دهد. این امر به تنهایی بر اهمیت کاربردی بای پس پکیج اشاره دارد. بای پس پکیج از قسمت‌های مختلفی مثل شیر یکطرفه بای پس پکیج تشکیل شده که در هنگام تعویض و تعمیر این قطعه در سرویس پکیج آشنایی با عملکرد آنها بسیار اهمیت دارد. 


نحوه عملکرد بای پس :
بای پس یک فنر است که بین بلوک رفت و برگشت شوفاژ قرار میگیرد این فنر در حالت معمولی بسته است اما در صورتی که مجراها به علت رسوب گرفتن یا هر دلیل دیگری مسدود شود با فشار آب این فنر عقب رفته و آب را از مسیر رفت به مسیر برگشت میرساند و با مکش پمپ آب به پمپ میرسد تا در زمان درخواست شوفاژ پمپ کم آب نشود
نحوه تست:
دستگاه را در حالت زمستانی یا مود شوفاژ روشن میکنیم اگر در زمان کار شلنگ رفت رادیاتور ها گرم شود بای پس سالم میباشد

 

وظیفه بای پس پکیچ چیست و چه کاربردی دارد
 
تعویض و تعمیر بای پس در سرویس پکیج 


یکی از قطعاتی که در هنگام سرویس پکیج باید وضعیت عملکرد آن به دقت بررسی شود، بای پس پکیج است. در این هنگام در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های خرابی که در ادامه در مورد آن صحبت شده است، باید سریعا نسبت به تعویض یا تعمیر این قطعه اقدام شود. 
نحوه عملکرد شیر بای پس در پکیج
در کنار سیستم بای پس پکیج قطعه‌ای به نام شیر بای پس وجود دارد که می توان از آن به تنهایی در مسیرهای لوله کشی سیستم حرارتی پکیج استفاده کرد. بنا به نظر کارشناسی افراد متخصص در این زمینه شیر بای پس پکیج از نوع اتوماتیک بوده و برای تضمین کارایی پکیج در کنار اقداماتی مثل رسوب زدایی پکیج استفاده از این شیر بسیار ضروری است.

 

محل نصب بای پس  در پکیج 


در صورت معیوب بودن بای پس :
پکیج در حالت شوفاژ کار میکند اما با وجود وجود شعله رادیاتور ها گرم نمیشود ودما سریع بالا میرود
در بعضی از پکیج ها در بلوک رفت و در برخی در بلوک برگشت قرار میگیرد

 

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی, کولر گازی اسپلیت, تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی آموزش رسوب زدایی پکیج گرمایشی
مطلب بعدی بای پاس در پکیج دیواری

x