دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590

نمایندگی پکیج شوفاژ دیواری در شیراز 77-38380670

 

فروش بوتان، فروش ایران رادیاتور، تعمیرات پکیج دیواری

 

برای دیدن محصولات مربوطه بر روی فلش پکیج دیواری کلیک نمایید  

admin
/ دسته ها: مقاله

آموزش سرویس پکیج بوتان

سرویس پکیج امریست که باید به صورت منظم انجام گردد. سرویس پکیج دیواری مزایای زیادی از جمله بالارفتن راندمان پکیج، با خبر شدن از احتمال خرابی پکیج بوتان، رفع ایرادهای جزئی پیش آمده و … دارد. در ذیل، آموزشی اجمالی از طریقه سرویس پکیج بوتان خدمتتان ارائه خواهد شد.


سرویس پکیج بوتان


در این مقاله با طریقه سرویس پکیج بوتان آشنا شویم:
اسیدشویی پکیح
اسیدشویی در پکیج دیواری، امری بسیار مهم و حیاتی است. اسیدشویی باعث می شود رسوب های ایجاد شده در مبدل اولیه و مبدل ثانویه پکیج شسته شده و راندمان دستگاه بالا رود. در پکیج های دومبدله، بیشترین رسوب در مبدل ثانویه که مربوط به آب مصرفی است ایجاد می شود و اسیدشویی این مبدل باعث می شود آب گرم کافی و یکنواخت تری داشته باشیم.


آموزش رسوب گیری پکیج بوتان 


ابتدا برق دستگاه را قطع کنید.
روکش رویی دستگاه را جدا نمایید.
شیر آب سرد ورودی به پکیج را ببندید، شیر پرکن روی دستگاه را باز کنید و با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، آب سیستم را تخلیه نمایید.
مبدل ثانویه را باز نمایید و پایین بیاورید تا عملیات رسوب گیری آغاز شود.
روش اصولی رسوب گیری، استفاده از اسید می باشد. آب اضافی داخل پکیج را تخلیه کنید. اسید را داخل سوراخ های مبدل بریزید تا رسوب ها شسته شود. پس از چند دقیقه اسید داخل مبدل را تخلیه کنید و مبدل را با آب شستشو دهید.
دقت کنید که حتما از اسید رقیق استفاده کنید. همچنین استفاده از دستکش و ماسک ضروری است. توجه داشته باشید استفاده از جوهرنمک برای اسیدشویی ممکن است باعث خرابی
پکیج بوتان گردد.

 

آموزش هواگیری پکیج بوتان


با استفاده از شیر هواگیری اتوماتیک نصب شده بر روی دستگاه، عمل هواگیری را با دقت انجام دهید.
   هواگیری رادیاتورها:
هواگیری رادیاتورها باعث بالا رفتن راندمان سیستم گرمایشی و تولید گرمای مناسب می شود. برای هواگیری رادیاتورها، ابتدا بایستی شیر ورودی رادیاتور را بسته و از محل مشخص شده بر روی رادیاتور، هواگیری رادیاتور انجام گردد.
 چک کردن سنسورها:
چک کردن سنسورها از موارد قابل ذکر هنگام سرویس پکیج بوتان می باشد. اگر سنسور خوب کار نکند و عملکرد درستی نداشته باشد وضعیت و عملکرد دستگاه مختل می گردد. از وظایف سنسورها در پکیج بوتان تبدیل کمیت های فیزیکی معین به کمیت های الکتریکی میباشد.
   تمیز کردن و یا تعویض صافی:
بهتر است بدانید نصب صافی برای پکیج باعث می شود پکیج شما از خطر رسوب گرفتگی مداوم مصون باشد. صافی نصب شده، املاح داخل آب در گردش را به خود جذب می نماید و باعث می شود پکیج شما مدت زمان بیشتری بدون نیاز به رسوب گیری و اسیدشویی به کار خود ادامه دهد. در صورت نصب صافی در مسیر برگشت پمپ می بایست هر چند وقت یک بار آن را تمیز و در صورت نیاز تعویض نمایید. اگر صافی دچار گرفتگی شود، احتمال هواگرفتگی رادیاتورها بیشتر می شود.

 

تعمیر پکیج بوتان


   سرویس پمپ آب پکیج:
سرویس پمپ از جمله مواردیست که در سرویس پکیج دیواری جای دارد. استفاده از مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی برای لغزنده کردن رتور بلامانع است ولی حتی الامکان از وسایل مخصوص این کار استفاده شود.
   تنظیم فشار آب:
فشار آب مناسب سیستم بسته پکیج در حدود 1.5 بار می باشد. تنظیم فشار از طریق شیر تنظیم فشار سیاه رنگ کوچکی که در زیر پکیج تعبیه شده است انجام می گردد. در صورت پایین بودن فشار، می توان کمی شیر را باز کرد تا به فشار مناسب 1.5 بار برسد.
   رفع نشتی آب سیستم:
افت فشار آب سیستم پکیج که در بند قبل بررسی شد، می¬تواند ناشی از نشتی آب در سیستم باشد. یکی از اقداماتی که جهت سرویس پکیج می بایست انجام گردد، رفع نشتی های موجود در سیستم از جمله رادیاتورها، شیرها، شلنگ های آب و … است.
 سرویس، تنظیم و تست قطعات تخصصی دستگاه:
برای اطمینان از عدم خرابی پکیج بوتان و عیب یابی پکیج دیواری بوتان باید قطعاتی مانند فلورگلاتور، قطعات فن، مشعل ها، الکترود ها، مبدل ها، NTC، ایرونیت، قطعات هیدرولیک های چپ و راست، محدودکننده آب، شلنگ ها برای اطمینان از عدم پوسیدگی که باید همه موارد ذکر شده بررسی و سرویس شوند تا در صورت بروز مشکل رفع عیب پکیج بوتان انجام شود. همچنین فاصله بین الکترود جرقه زن و مشعل به طور مناسب تنظیم شود.
در پایان سرویس، قطعات را تست کرده و از سرویس خود مطمئن شوید. به یاد داشته باشید هواگیری و رسوب گیری پکیج از عوامل اصلی رفع عیب پکیج بوتان می با¬شد. بهتر است سرویس پکیج را هر 6 ماه انجام دهید. البته در هر سرویس نیاز به انجام تمامی موارد بالا نمی باشد. همچنین، بردن دستگاه به حالت تابستانه در فصول گرم سال را فراموش نکنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر 09175956590
 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x