دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
admin
/ دسته ها: مقاله

راهنمای کلی بر طرف شدن مشکل علت گرم نشدن آب پکیج دیواری

اگر متوجه شدید که پکیج شما آب را گرم نمی کند، ابتدا راهنمای عیب یابی ای مقاله را بررسی کنید تا ببینید آیا می توانید علت گرم نشدن آب پکیج را تشخیص دهید و آیا راه حلی سریع وجود دارد یا خیر. بنابراین اگر شما با این مشکل روبه رو هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.


چگونه مشکل گرم نشدن آب پکیج را رفع کنیم؟

 

آب، برق و گاز را چک کنید.
اگر با مشکل گرم نشدن آب پکیج روبه رو هستید توصیه می کنیم ابتدا بررسی کنید که آیا گاز وارد پکیج می شود یا خیر. اگر گاز وارد پکیج نشود، آب گرم نخواهد شد.

پکیج را روشن و خاموش کنید.
مانند بسیاری از دستگاه ها ، گاهی اوقات روشن و خاموش کردن پکیج می تواند باعث گرم شدن مجدد آب شود. معمولا یک دکمه تنظیم مجدد در جلوی پکیج وجود دارد، آن را پیدا کنید. می توانید به سادگی به دفترچه راهنمای پکیج خود مراجعه کنید تا تنظیم مجدد انجام شود.

در مقاله دیگر به صورت جامع به بررسی علت روشن نشدن پکیج پرداخته شده است .

ببینید آیا لوله های شما یخ زده است یا خیر ؟

یکی دیگر از دلایل عدم وجود آب گرم می تواند لوله های یخ زده باشد ، به ویژه در دوره های طولانی هوای سرد. محتمل ترین لوله برای یخ زدن ، لوله میعانات است.

برای رفع این مشکل ، سعی کنید آب داغ – اما نه جوش – روی لوله بریزید.

مبدل حرارتی پکیج را بررسی کنید.
گاهی علت گرم شدن آب پکیج به رسوب گرفتگی مبدل حرارتی پکیج مربوط می شود. پکیج های گرمایشی برای گرم کردن آبگرم مصرفی و آبگرم مدار گرمایش رادیاتورها، از مبدل حرارتی استفاده می کنند. در پکیج های دو مبدله، مبدل صفحه ای برای گرمایش آبگرم مصرفی و بهداشتی مصرف کننده کاربرد دارد.

در طی گذشت زمان و به علت وجود ناخالصی ها و املاح مختلف در سطح آب، به تدریج مبدل حرارتی دستگاه دچار رسوب می شود. این امر موجب اختلال در گرمایش آبگرم و متعاقب آن سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری می گردد.

شستشوی مبدل حرارتی با اسید، از راهکارهای موثر برای رفع رسوبات پکیج های گرمایشی می باشد.

 

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری چیست ؟

 

فلومتر پکیج را تعویض کنید.
گاهی سرد و گرم شدن آب پکیج به علت خرابی و معیوب شدن فلومتر دستگاه بر می گردد. قطعه فلومتر اندازه گیری دبی جریان آب را عهده دار می باشد. این قطعه غالبا در مسیر آب ورودی دستگاه واقع شده است. همچنین، نقش فلومتر را در تنظیم دمای آب پکیج نمی توان نادیده گرفت.

معیوب شدن این قطعه موجب اختلال در اندازه گیری دمای آب و به تبع آن، سرد و گرم شدن آب پکیج می شود.

سنسور فشار را بررسی کنید.
علت بعدی گرم یا سرد شدن آب پکیج به خرابی سنسور فشار پکیج مربوط می شود. سنسور فشار از قطعات مهم برای اندازه گیری فشار آب پکیج به شمار می رود. روشن شدن پکیج مستلزم وجود میزان مشخصی آب در داخل لوله های دستگاه می باشد. در صورت کم بودن میزان آب و روشن شدن پکیج، علاوه بر احتمال آسیب دیدن قطعات، جریان آب توسط پکیج با نوسان زیادی توزیع می گردد. سنسور فشار به محض رسیدن دمای آب به میزان مشخص شده، عملکرد دستگاه را متوقف می سازد. بروز خرابی در این قطعه موجب عدم انجام این فرآیند به صورت اصولی و مناسب می شود.

پرشر سوئیچ را تعویض کنید.
خرابی پرشر سوئیچ را می توان از دیگر دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج دیواری قلمداد نمود. کنترل و مدیریت فشار آب، از مهم ترین وظایف این قطعه محسوب می شود. فشار عادی آب پکیج های گرمایشی در بازه میان 1 تا 1.5 بار قرار دارد. رسیدن فشار آب پکیج به حدود 0.5 بار موجب فعال شدن پرشر سوئیچ دستگاه می شود. در این حالت، پرشر سوئیچ از فعال و روشن شدن پکیج جلوگیری می کند. این امر مانع از استهلاک و آسیب دیدن پکیج دیواری می شود. بروز مشکل در این قطعه، قطع و وصل شدن مداوم پرشر و گرم و سرد شدن جریان آب را به دنبال دارد.
فشار آب ورودی را بررسی کنید.
کاهش میزان فشار آب ورودی به ساختمان را می توان دیگر علت گرم نشدن آب پکیج برشمرد. در صورت کم بودن فشار آب ورودی به پکیج، جریان آب توسط مبدل دستگاه گرم شده و به حرارت مورد نظر رسیده و سپس شعله خاموش می شود. در این نتیجه این امر، مصرف کننده با سرد شدن آب مواجه می گردد. در چنین شرایطی اطمینان حاصل کردن از عدم وجود نوسان در جریان آب ورودی به پکیج، به حل این مشکل کمک شایانی می‌نماید.

 

بر طرف کردن مشکل گرم نشدن آب پکیج دیواری 

 

پمپ گردش آب کند یا ضعیف شده است.
ضعیف و کند شدن کارکرد پمپ سیرکولاتور، یکی دیگر از موارد مهم و علت گرم شدن آب پکیج تلقی می گردد. پمپ سیرکولاتور پکیج جریان آب مورد نیاز دستگاه را به گردش در می آورد. این پمپ ضمن جلوگیری از کاهش فشار آب در مدار گرمایش شوفاژها، آبگرم را در لوله های رادیاتور به جریان می اندازد. همچنین، در مواقع کم بودن فشار آبگرم، پمپ دستگاه فشار را افزایش داده تا گردش جریان آب به صورت یکنواخت و یکسان انجام شود. بروز خرابی در این قطعه فرآیند گردش آب و به تبع آن گردش آب برای عملکرد بهینه پکیج را با اختلال روبرو می سازد.


سنسور آبگرم مصرفی نیاز به بررسی دارد.
وظیفه اندازی دمای آب پکیج توسط قطعه ای با عنوان سنسور آبگرم مصرفی انجام می شود. بروز هرگونه مشکل در این قطعه، موجب اعلام اشتباه دمای آب به برد دستگاه و ایجاد نوسان دما و سرد و گرم شدن جریان آب مصرفی می گردد. سنسور آبگرم مصرفی یا NTC با انتقال دمای آبگرم به برد، جریان آب را به دمای تنظیم شده و مورد نظر کاربر می رساند. خراب شدن سنسور ntc نوسان در دما و گرم و سرد بودن جریان آب را رقم می زند.

شعله به صورت متوالی روشن و خاموش می شود.
روشن و خاموش شدن پی در پی شعله را می توان دیگر علت سرد و گرم شدن آب پکیج دانست. برای عملکرد مطلوب و بهینه دستگاه و متعاقب آن گرم شدن جریان آب، شعله پکیج می بایست یکنواخت و یکسان باشد. کوتاه یا بلند بودن ارتفاع شعله موجب بروز نوسان در دمای آب مصرفی و سرد یا گرم شدن آن می شود.

.فلوسوئیچ دستگاه معیوب شده است.
قطعه فلوسوئیچ، قرار داشتن جریان آب در بازه استاندارد و تعیین شده را تایید می کند. همچنین، این قطعه با بسته یا باز شدن، موجب تنظیم جریان گاز یا آب داخل پکیج می شود. خرابی فلوسوئیچ ضمن اختلال در انجام این فرآیند، می تواند موجب ایجاد نوسان در درجه دمای آب پکیج شود.

مبدل حرارتی فرسوده شده است.
استهلاک و فرسایش مبدل حرارتی، یکی دیگر از دلایل و علت گرم شدن آب پکیج به شمار می رود.

در صورتی که سرویس پکیج دیوای خود را به صورت دوره ای انجام دهید، نه تنها به عمر مفید دستگاه خود می افزایید؛ بلکه از مشاوره متخصصین ما  برای رفع این مشکلات نیز بهره مند می شوید که ممکن است راه حل بسیار ساده ای نیز داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 77 - 07138380670
جهت استفاده از خدمات سرویس نصب فروش قیمت پکيج شوفاژ و آبگرمکن ديواري بوتان ايران رادياتور در شیراز و سراسر استان فارس با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590   

 آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

مطلب قبلی بهترین پکیج ایران رادیاتور
مطلب بعدی چگونه می توان پکیج شوفاژ مناسب با بهترین قیمت را انتخاب کرد ؟

x