دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
admin
/ دسته ها: مقاله

علت سرد بودن رادیاتور شوفاژ

سرد شدن آهسته رادیاتور شوفاژ یا گرم نشدن رادیاتور می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که از بارزترین آن وجود هوا در درون مدار است که نیاز است تا هر چه سریع‌تر نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام شود.

 

علت سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری

 

✔اگر بعد از هواگیری هم‌چنان رادیاتورها سرد هستند پس فشار آن بیش از 1.5 بار پایین است.
✔ مسدود بودن مسیر آب در رادیاتور که باید رسوب‌گیری شود.
✔ تنظیم نبودن دمای پکیج
✔ افت فشار آب ساختمان
✔ هواگیری به طور کامل انجام نشده است.

علت سرد شدن رادیاتور


علت سرد بودن رادیاتور چیست؟

 

مواردی که باعث سرد بودن رادیاتور می شوند عبارتند از:
 
وجود هوا در درون مدار رادیاتور شوفاژ
امکان دارد وجود هوا باعث سرد شدن نصف یا قسمت پایینی رادیاتور شوفاژ شود که این امر کاملا طبیعی است و در این زمان باید هر چه سریع‌تر نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام کنید.

 

علت گرم نشدن رادیاتور شوفاژ


 
خرابی سیستم مرکزی
وظیفه سیستم مرکزی گرم کردن رادیاتور است پس اولین عامل برای سرد شدن مربوط به تنظیمات سیستم مرکزی است. اگر همه رادیاتورها سرد هستند به منبع اصلی پکیج نگاهی بیندازید و همه آن‌ها را بررسی کنید. امکان دارد بسته بودن شیرهای خروجی و ورودی زیر پکیج رادیاتورها سرد باشد لازم است تا آن‌ها را باز کنید.  تنظیمات پکیج را مورد بازبینی قرار دهید تا روی بخش زمستان تنظیم شده باشد. در صورت بروز خطا نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کنید.
 
خرابی پمپ حرارتی
در صورتی که پکیج شما از پمپ حرارتی استفاده می‌کند اطمینان پیدا کنید روند عملکرد پمپ دچار اختلال نشده باشد، زمانی که پمپ با خرابی روبه‌رو باشد از کار می‌افتد و دیگر قادر نیست تا گرمای لازم برای گرم نگه‌ داشتن رادیاتورها را فراهم کند و همین امر منتج به سرد شدن شوفاژها می‌شود. برای این‌که متوجه شوید آیا پمپ حرارتی از کار افتاده یا خیر؟ باید ببینید از درون آن سر و صدایی بیرون می‌آید یا خیر. در صورتی که پمپ حرارتی فعال باشد باید سروصدا و هم‌چنین لرزش داشته باشد. در بعضی مواقع ممکن است بابت بسته بودن مسیرها و هم‌چنین فشار زیادی که به ‌آن وارد شده است پمپ نیم‌شوز شود در صورت این اتفاق باید پمپ حرارتی تعمیر یا تعویض شود.  

چرا بدنه رادیاتور شوفاژ سرد است
 

چرا بدنه رادیاتور شوفاژ سرد می شود

 

هوای درون شوفاژ را بررسی کنید
بعضی مواقع امکان دارد کاربر این سوال را از خود بپرسد چرا نصف شوفاژ سرد است؟ هم‌چنین علت سرد بودن قسمت پایینی رادیاتور شوفاژ چیست؟ در این هنگام، لازم است هوای موجود در درون رادیاتور شوفاژ بررسی شود هوای اضافی که در درون شوفاژ جمع شده باعث می‌شود که آب گرم در درون رادیاتور به خوبی چرخش نکند و گرما در تمام قسمت‌ها پخش نشود با لمس کردن رادیاتور می‌توانید پی به این مسئله ببرید. در صورتی که هوا در داخل پکیج باشد فشار آن کم‌تر از 1.5 بار در روی صفحه مشخص می‌شود. امکان دارد بعد از انجام هواگیری هنوز رادیاتور شوفاژ سرد باشد دلایل آن در زیر عنوان می‌شود.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان با کارشناس ما تماس بگیرید 09175956590

 آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4


 

مطلب قبلی کد خطای 40 70 80 ایران رادیاتور
مطلب بعدی علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور و بوتان

x