دات نت نیوک
X

 

                   واتساپ پکیج شوفاژ دیواری 09175956590
چرا بدنه رادیاتور شوفاژ سرد می شود
مدیر سایت
/ دسته ها: مقاله

چرا بدنه رادیاتور شوفاژ سرد می شود

اغلب افرادی که در خانه خود از پکیج شوفاژ دیواری استفاده می کنند گاها با این مشکل مواجه هستند و می خواهند بدانند که چرا بدنه رادیاتور شوفاژ سرد می شود و گرم نیست.

 

سرد شدن بدنه رادیاتور شوفاژ

 

با آمدن فصل سرما یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شویم رادیاتور هایی هستند که گرم نمی شوند این مشکل زمانی اتفاق می افتد که رادیاتور به اندازه کافی گرم نمی شود ولی می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که به توضیحات آنها می پردازیم.
مشکل سیستم گرمایش مرکزی و دیگ جوش(بویلر)
ابتدا باید دنبال بزرگترین و جدی ترین مشکل در سیستم گرمایشی بگردید. این بدین معناست که مطمئن شوید که سیستم گرمایش مرکزی به درستی کار می کند. اگر تمام رادیاتور ها سرد هستند و فقط یکی از آنها گرم می شود نشانه ای برای مشکلی بزرگ تر است.
در واقع این مشکل را زمانی باید پیش بینی کنید که همه رادیاتور ها سرد هستند. اگر رادیاتور کاملا سرد باشد باید به سراغ پکیج و یا سیستم مرکزی موتور خانه رفته و علت را در ان جا جویا شوید.
البته در مواقعی هم به یاد داشته باشید که اگر سیستم به خوبی کار می کند ممکن است شیر های ورودی رادیاتور ها را بسته باشید و فراموش کرده باشید باز کنید.
 اگر پمپ به درستی کار نمی کند ، مشکل در پمپ می تواند عاملی برای سرمای بدنه ی رادیاتور باشد، اگر به چنین مشکلی برخوردید باید در اولین فرصت نسبت به تعمیر یا تعویض پمپ  پکیج شوفاژ دیواری اقدام کنید.
در چنین مواقعی احتمال دارد پمپ به دلیل فرسودگی و یا بسته بودن مسیر ها و فشار زیاد نیم سوز شده باشد. در نتیجه قبل از اقدام برای تعویض موتور باید از یک سرویسکار پکیج بخواهید تا مشکل را بررسی کند و دلیل خرابی موتور را متوجه شود.
البته اگر عمر زیادی از پکیج گذشته نیم سوز شدن و یا ضعیف شدن پمپ غیر عادی نیست.

ترموستات یا تایمر پمپ درست کار نمی کند
ترموستات پمپ که وظیفه ی تنظیم دمای پمپ را بر عهده دارد در صورت نقص می تواند موجب عدم دستور صحیح برای خاموش و روشن شدن مدار شده و سیستم را دچار مشکل کند. در چنین حالتی بهتر است نسبت به تعویض ترموستات یا تایمر پکیج  اقدام نمایید.
در چنین شرایطی ترموستات دما را به درستی تشخیص نمی دهد و خیلی زود فرمان توقف شعله و گرمایش را می دهد. البته باید کلید حرارتی را هم در چنین مواقعی بررسی کنید. اگر حرارت داخل سیستم بالا برود و یا خروجی گرمایش به خوبی عمل نکند و باز هم مدار داخلی گرمایش زیادی داشته باشد این موضوع هم باعث فرمان ترموستات برای توقف گرما می شود.

 

سرد شدن بدنه رادیاتور شوفاژ
 


در مدار هوا وجود دارد
وجود هوا در مدار احتمال گرم نشدن رادیاتور را بیشتر می کند که در این مورد نسبت به هوا گیری مدار اقدام کنید.
برای این کار باید پیچی که در یک طرف رادیاتور وجود دارد را با آچار مخصوص کمی باز کنید و منتظر بمانید تا هوا خارج شود، تا زمانی که هوا کامل خارج نشده و آب یکنواخت نشده صبر کنید، بهتر است ظرفی را زیر شیر نگه دارید تا آب به اطراف ریخته نشود.
برای این منظورر آچار های مخصوص هواگیری وجود دارد که به همراه رادیاتور در بسته بندی قرار داده می شود. اما اگر احیانا این آچار را ندارید بهتر است با آچار فرانسه به آرامی پیچ را تا حدی که صدای فیس فیس بدهد باز کنید.
این صدا نشان دهنده هوای موجود در مدار است که در حال تخلیه شدن است. این کار ار تا زمانی ادامه دهید که آب از پیچ خارج شود. پس از خروج آب هم تا زمانی که آب شفاف شود به این کار ادامه دهید تا زنگ ها هم کمی از این مدار خارج شود.
 عمل هواگیری بهتر است با تمام رادیاتور ها انجام شود و بهتر است با رادیاتور که به شیر ورودی از موتور خانه نزدیک تر است شروع شود و به ترتیب انجام شود.

 

  بدنه رادیاتور شوفاژ 

 

پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  پکیج رادیاتور در اینستاگرم به آدرس  radiatorpackage از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956590  
 
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 
 

 

مطلب قبلی قرمز شدن چراغ پکیج دیواری بوتان
مطلب بعدی بررسی مشکلات پکیج دیواری ایران رادیاتور

x